Hidden Senses | תאגיד סוני מציג אוטופיה בשבוע העיצוב מילאנו 2018


תאגיד סוני מתארח בשבוע העיצוב מילאנו 2018 במתחם בית האופנה האיטלקי הוותיק זנייה ומציג שם את תערוכת חושים נסתרים (Hidden Senses).

התאגיד, שמתמחה בעיקר בייצור ושיווק מוצרי בידור, מציע למבקרים בתערוכה חוויה חושית שמדמיינת אוטופיה טכנולוגית.

התערוכה חושים נסתרים (Hidden Senses) חוקרת את הקשר העדין בין טכנולוגיה להתנהגות אנושית. המבקרים בתערוכה עוברים בחמישה חללים שמדמים את הסביבה הביתית ומתקשרים עם חפצים יומיומיים מוכרים. לאורך התערוכה מגלים המבקרים את הפוטנציאל הגלום בהכנסת הטכנולוגיה החדשה להקשר יומיומי ביתי מוכר.
התערוכה מיועדת לכל אחד ואחת מאיתנו. לא נדרשים חוש טכני מפותח או הסתגלות מהירה לטכולוגיות חדשות. להפך – אנשי חטיבת העיצוב של סוני מבקשים להראות לנו שבעתיד המרחב הביתי (הריהוט והאלקטרוניקה הביתית) יהיו אינטואיטיביים וחושיים.

צוות חטיבת עיצוב בישיבת תכנון התערוכה
צוות חטיבת עיצוב בישיבת תכנון התערוכה

 

חטיבת העיצוב של תאגיד סוני הוקמה בשנת 1961. הסלוגן הראשוני שהגדיר את פעילותה היה "doing what others do not".
הסלוגן הנוכחי הוא "be moved". סלוגן זה מתקשר היטב לתערוכה הנוכחית ולפרויקט החוויה התפיסתית (Perceptual Experience Project). פרויקט זה הוא אתגר מתמשך של חטיבת העיצוב, במסגרתו בוחנים וחוקרים אנשי סוני שינויים בתפיסה (perception) באמצעות עיצוב וטכנולוגיה.

 

 

בחושים נסתרים מציגים אנשי צוות העיצוב של סוני לקהל המבקרים היבטים מסויימים מפרויקט החוויה התפיסתית. הם מציגים רעיונות מהמחקר שבו הם מנסים להמיר ערך פונקציונלי וחדשנות לחוויות רגשיות באמצעות צורות חדשות של תקשורת שתשתלב באורח חיינו.

התערוכה כוללת חמישה אזורי case study (חקר מקרה): (1) הד; (2) אור; (3) חפצים משישים (ניתנים למישוש); (4) אלקטרוניקה מופשטת (אבסטרקטית); (5) יום ולילה.

בכל אזור נחשפים אט אט חושים סמויים/חבויים של המבקרים:
בכל אזור מודגם כיצד עיצוב מיושם לטכנולוגיה, ולאינטראקציה עם אנשים, מוצרים וחללים;
בכל אזור מודגם כיצד העיצוב מייצר חוויה תפיסתית: מחוויית קול טהורה ועד לצורות חדשות של הצגת מידע ויזואלית באמצעות רהיטים ותאורה.
מוזיקה לפי מצב רוח; תאורת רצפה רוקדת; מגש משיש; מדף אינטראקטיבי; ומנורה שמשנה צורה, צבע ומצב רוח; ובאזור האחרון מוצגים כל היבטי התערוכה יחדיו. באזור זה מציעים אנשי צוות העיצוב של סוני את התסריט האוטופי שלהם למרחב מגורים עתידי ייחודי.

שבוע העיצוב מילאנו 2018
Hidden Senses
17-22 באפריל 2018
Spazio Zegna, ויה סאבונה 56/a, מילאנו

תצלומים: Sony Corporation
//

שבוע העיצוב מילאנו 2018 – לקריאה נוספת:
כסא Delete Yourself | דידייה פאוסטינו
שרפרף Sela | ריקרדו גרהם פריירה

//