אחרי הקפה לועסים מסטיק

אני יודעת שתכף כ-ו-ל-ם יכחכחו בגרון (אהם אהם), אבל מה לעשות, החיים שבחרתי מכתיבים פעמים רבות לשתות קפה take away, בכוס חד-פעמית. נכון, זה לא אותו הטעם וגם חבל על הכוס בקטע איכות סביבה כזה. צודקים המכחכחים והמכחכחות.

ברוב המקרים אני שותה אמריקנו חזק קטן (ובתרגום חופשי: אספרסו כפול ארוך וחצי). האספרסו שמור לסיומה של ארוחה טובה וגם לימים, בעיקר בקרים, בהם יש לי זמן להתענג ולחוות את הרגע.

מכינים קפה. צילום: מירה-בל גזית
מכינים קפה. צילום: מירה-בל גזית

בחיים לא תתפסו אותי ממתיקה, או חלילה – שותה קפה הפוך.

הגעתי למצב שהמר כל כך טבוע בי שאני מתפלאת כשאני נתקלת בממתיקים ובממתיקות למיניהם. אנשים מוזרים.

הספקתי כבר לשתות מכוסות חד-פעמיות ממותגות, בעיקר כשמדובר ברשת בתי קפה. רוב בתי הקפה שאני אצלם “דיירת קבועה” או “אורחת פורחת” (כלומר, אוספת take away בדרך לאנשהו, או בחזרה) אינם כאלה: רובם ככולם מחזיקים כוסות ללא מיתוג.

אספרסו של בוקר עצל. צילום: מירה-בל גזית
אספרסו של בוקר עצל. צילום: מירה-בל גזית

עד שנחשפתי לשיתוף פעולה מעניין שהחל השבוע, לא הייתי מודעת לקיומן של חברות שמתמחות בפרסום על גבי כוסות קפה חד-פעמיות. ובעצם, למה לא? הרי מדובר בעוד שטח פרסומי שאנחנו צופים בו מדי יום.

שיתוף הפעולה עליו אני מדברת הוא בין חברת ריגלי ישראל, יבואנית מותגי מסטיקים וסוכריות ללא סוכר וביניהם מסטיק “אורביט”, לבין חברת FreeCups, המתמחה בפרסום על גבי כוסות חד-פעמיות.

קמפיין פרסומי - חברת ריגלי ישראל
קמפיין פרסומי – חברת ריגלי ישראל

במסגרת הקמפיין הפרסומי “אוכלים, שותים, לועסים אורביט” יחולקו חינם במוקדים שונים ברחבי המדינה כמאה אלף כוסות חד פעמיות אשר בתחתיתן תודבק דוגמית של מסטיק אורביט WHITE.

למה דווקא אורביט WHITE? כי מחקרים הראו שהנוסחה הייחודית של המסטיק הפחיתה כתמי שיניים שנגרמו, בין היתר, על-ידי שתיית קפה וסייעה לשמירה על שיניים לבנות וללא כתמים.

קמפיין פרסומי - חברת ריגלי ישראל
קמפיין פרסומי – חברת ריגלי ישראל

מדובר בקמפיין פרסומי שמעביר את המסר בצורה מקורית, בלתי שגרתית וזכירה. בנוסף, מגיעים ללקוח בזמן האידיאלי לקליטת המסר – זמן שתיית הקפה.

* * *

הידעתם? פעולת הלעיסה עצמה שורפת כ- 11 קלוריות לשעה, בדומה לשעה של עמידה,
כך שאם אתם יושבים וצופים בטלוויזיה או עובדים מול המחשב – עדיף שתלעסו מסטיק…

* * *

ועוד הערה “נטולת סויה”: לציטין סויה הוא מרכיב במסטיקים ובסוכריות. לפיכך, גם הם מחוץ לתפריט (לא זוכרים למה? – כנסו לקרוא). לכל החכמולוגים: נכון, יש מומחים שטוענים, כי במידה והפקת הלציטין היתה טובה, לא אמור להיות בה זכר לסויה. הדגש כאן הוא על “במידה ו” ועל “לא אמור”. ישנם רגישים, כמוני, שגם מפגש לא צפוי (ועצוב) עם הלציטין גרר בעבר את תופעות האלרגיה, אז מי שנכוותה ברותחין, נזהרת בצוננין. ומנפלאות המוח: ישר חשבתי על “הוט ווטר סמול גלאס” ועכשיו מתחשק לי אספרסו. פרונטו.

* * *

חיות פרסום? ידיעות אחרונות מריץ קמפיין שילוט ייחודי שמציג את עמודי השער של העיתון במקום שבהם התרחשו אירועים היסטוריים. כנסו לקרוא על עמוד שער אחד ליד כיכר המדינה ועל המחאה החברתית.