מובמבר שמח לנו עם דיוויד בקהאם

לא, זו לא טעות הקלדה. מובמבר כבר אוטוטו מסתיים ואיתו גידול השפמים שסוחף לאט לאט את העולם המערבי. לא יודעים במה מדובר? כנסו לעניינים: מובמבר הוא אירוע צדקה שמתקיים מדי חודש נובמבר שעיקרו גידול שפם במטרה לגייס כספים למודעות לבריאות הגבר, ובמיוחד בהקשר של סרטן הערמונית והאשכים. מובמבר (Movember) = נובמבר (November) + שפם (Moustache או בקיצור Mo).

ה- MO של מובמבר. גרפיקה: au.movember.com
ה- MO של מובמבר. גרפיקה: au.movember.com

הכל התחיל כשטרביס גארון ולוק סלאטרי, שני אוזים ממלבורן, קיבלו השראה מידידה שגייסה כספים לעמותה לקידום המודעות לסרטן השד והחליטו ליזום קמפיין מקביל לגיוס כספים למודעות לסרטן הערמונית והאשכים.

השילוב של גידול השפם וחודש ה-"מובמבר" נוצר מתוך ההכרה שיוזמה כיפית ומלאת הומור תסייע לרתום גברים ונשים לקמפיין ההסברתי וגיוס הכספים. בנוסף, גברים יהיו מודעים יותר לענייני בריאות, איכות חיים וחולי, ולצורך להיבדק ואם חס וחלילה חולים, ביכולת לשתף אחרים (בנות/בני זוג, משפחה ורופאים) במצב הבריאותי.

חותמת ה- MO של מובמבר. גרפיקה: au.movember.com
חותמת ה- MO של מובמבר. גרפיקה: au.movember.com

בשנת 2003 צוין חודש המובמבר על-ידי 30 גברים, שנהנו מאוד אבל לא הצליחו לגייס כסף.

ארבעה מתוך אותם 30 מגדלי שפם חברו יחדיו בשנת 2004 והחליטו להפוך את גידול השפם לאירוע שנתי לקידום המודעות לסרטן הערמונית. אחרי שבחנו מספר יוזמות, פרויקטים ועמותו בנושא, חברו קבוצת ה- Mo לעמותה האוסטרלית לקידום המודעות לסרטן הערמונית (Prostate Cancer Foundation of Australia). התעניינות החלה גם בבריטניה ובספרד. באותה שנה השתתפו 450 גברים שהצליחו לגייס 43,000 דולרים. זו היתה התרומה הגדולה ביותר שקיבלה העמותה מאז הקמתה.

מעודדים מההצלחה, המשיכו גארון וסלאטרי בפעילות.

בשנת 2005 היו כבר 9315 מגדלי שפם והם גייסו סכום מרשים של 1,2000,000 דולרים. שנה לאחר מכן התפטרו השניים מעבודותיהם, החלו להקדיש את מלוא זמנם לפעילות, צירפו עוד עובדים לסייע והקימו עמותה רשומה באוסטרליה –  The Movember Foundation. מאז גדלו כמויות המשתתפים והתרומות באופן מרשים מדי שנה.

מובמבר חצה אוקיינוס והגיע לארצות הברית בשנת 2007. באותה שנה גידלו שפם 2,127 גברים וגייסו למעלה מ- 740,000 דולרים. בשנת 2011 הצטרפו לקידום המטרה 145,000 גברים שגידלו שפם בתמיכה ב- Mo והצליחו לגייס למעלה מ- 15,000,000 דולרים עבור יוזמות ומחקרים רפואיים הקשורים לסרטן הערמונית ולסרטן האשכים. ויש גם מובמבר ישראל.

רבים מכוכבי הוליווד וידוענים נוספים שמחו להשתתף השנה בחגיגות מובמבר, ביניהם: דניאל קרייג, טום הנקס, וויל סמית', דיוויד בקהאם, ניק קאנון ואחרים.

הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M
הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M

כאמור, אחד המשתתפים המובילים בקידום המובמבר הוא דיוויד בקהאם, אייקון ספורט וסטייל. צילומים של בקהאם היא תמיד סיבה למסיבה. אז הנה עוד הזדמנות ליהנות מצילומי קמפיין פרסום חדש לקולקציית ההלבשה התחתונה שלו ב- H&M לקראת עונת החגים הנוצרים המתקרבת.

שיתוף הפעולה בין בקהאם לבין H&M החל כבר בחודש פברואר השנה והוא עתיד להיות ארוך טווח. הקולקציה עוצבה בשיתוף פעולה מלא עם בקהאם. כלומר, כבר מספר חודשים שני בני הזוג בקהאם חולקים קריירה בתחום העיצוב. מעניין מה חושבת על כך המיסיס.

על הצילומים הופקד צלם האופנה אסלדייר מקללן, שעובד עם מיטב בתי האופנה והמגזינים המובילים בתעשייה, בקהאם מפגין שרירים, קוביות וקעקועים והתוצאה מרהיבה.

הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M
הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M
הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M
הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M
הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M
הלבשה תחתונה, קולקציית דיוויד בקהאם ל- H&M. צילום: אסלדייר מקללן ל- H&M

דיוויד בקהאם השיק לאחרונה בושם חדש בשם "The Essence" ומכיוון שגם בפרסומת לבושם הוא משופם, הוא נכנס בשמחה לאירועי מובמבר. כאן, להבדיל, הוא לבוש, ניחוח ורגוע. אפשר לומר, אפילו מאושר.

The Essence - בושם חדש מבית דיוויד בקהאם. צילום: פרננדו רוסי
The Essence – בושם חדש מבית דיוויד בקהאם. צילום: פרננדו רוסי

 * * *

מילון מונחים ל- Mo Bro  ול- Mo Sista המתחילים:
Mo – קיצור של שפם, Moustache וגם הפעילות של Movember.
Mo Bra – גבר שמגדל שפם במיוחד עבור אירועי מובמבר.
Mo Sista – אשה שאוהבת את ה-מו ותומכת באירועי מובמבר וב"מו ברה, שבחייה.
Mo Mentor  – גבר שמראה מחוייבות ארוכת טווח לטיפוח השפם ומצליח להלהיב ולהוות השראה לאחרים.

Mo Style - כל אחד והשפם שלו. גרפיקה: au.movember.com
Mo Style – כל אחד והשפם שלו. גרפיקה: au.movember.com
Mo Style - כל אחד והשפם שלו. גרפיקה: au.movember.com
Mo Style – כל אחד והשפם שלו. גרפיקה: au.movember.com

 * * *